Bugünkü Milliyet'in 3. sayfasında alışılageldik bir Brietling reklamı var. Zaten bu Navitimer modeli saatin tasarımını da kaç 10 yıldır değiştirmedikleri gibi reklamları aynı şekilde değiştirmeden yayımlıyorlar. Hatta geçen günlerde yayımlanan (Ekim 2008) Financial Times'ın How to Spend it ekinde 1960'larda yayımlanan Brietling reklamı vardı ki reklamdaki saat ile günümüz Brietling modelleri arasında pek bir değişiklik göremedim. Bu yüzden Brietling benim kişisel sözlüğümde 'sıkıcı'nın karşılığıdır. Gerçi anlatılan ilginç öyküler var, bu saatlerin pilotların hayatını kurtardığına dair. Takdir etmemek mümkün değil. Ama biraz daha yaratıcı olmaları gerektiğini düşünmekteyim.
Belki de saatin tasarımını değiştirmeye gerek yoktur, yanı herkes mutludur, ona bir şey diyemem, benim merak ettiğim başka bir şeydi. Bu durmadan hep aynı şekilde yayımlanan ilanda saatin arkasındaki manzarayı merak ediyordum. Belki benim gibi merak eden başkaları vardır diye saatin arkasındaki gerçeği göstermek istiyorum, iyi seyirler, bence reklamdaki saatten daha heyecan verici:
Bir saatin tasarimini yillar boyu degistirmeden uretip satabilmek cok buyuk basaridir. Rolex pek cok modelinin tasarimini yillardir ayni tutar. Omega Speedmaster Professional yillarin eskitemedigi bir efsanedir. Cok sik degistirilen saat tasarimlari, piyasayi takip edebilmek acisindan mantikli gorulse de aslinda koleksiyoncularin hic de hoslanmadigi bir sey.
YanıtlaSildedikleriniz elbette doğru. yine de biraz inovasyona önem verip daha yaratıcı modeller üretebilirlerdi diye fikirler üretiyorum. gerçi Brietling Manufacturer değil. parçaları diğer firmalardan alıp test edip birleştiriyor, elbette titiz bir yapısı var ve test süreçlerini takdir ediyorum. yine de değişimin olumlu anlamda gerekli olduğunu düşünmekteyim.
YanıtlaSilarada güzel modelleri olsa da rolex'in ürettiği çoğu saati de çok kitch buluyorum.
Geçmişi tekrar konusunda bir alıntı:
YanıtlaSil"Çok eski bir firma olduğumuz için arşivlerimize baktığımız zamantüm o modellerin yeniden yapılabilecek kadar güzel ve klasik tasarımlar olduğunu görüyoruz. Ama bizim için bu iyi bir şarkı bulamayan bir şarkıcının eski şarkısına cover yapması gibidir."
(Frank Müller, CEO, Glashütte Original)