100 efsanevi saat

Frederic Ramade tarafindan yazılmış, şu ana kadar üretilmiş efsanevi 100 saati içeren derleme kitabındaki saatler ve üreticileri şunlar:

A. Lange & Söhne - Lange 1

A. Lange & Söhne - Pour Le Merite

A. Lange & Söhne - Arkade

Alain Silberstein - Tourbillon Krono

Audemars Piguet - Millenary Quantieme Perpetual

Audemars Piguet - Royal Oak Chronograph

Audemars Piguet - Star Wheel

Audemars Piguet - Royal Oak Chronograph

Audemars Piguet - Poche Grande Complication

Audemars Piguet - Repetition Minutes Carillon Dame

Baume & Mercier -Hampton

Bell & Ross - Hydro Challenger

Blancpain - Eros Repetition Minutes Libertine

Blancpain - 1735

Blancpain - Fifty Fathoms

Boucheron - Rectangle A Godrons

Breguet - Tact 1160

Breguet - Sautant Tournant

Breguet - Astronomique 4254/1717

Breguet - Squelette Tourbillon 281

Breguet - Quantieme Pepetuel En Ligne

Breguet - Repetition 2603

Breguet - Thermometer 1682

Breguet - Type Xx

Breitling - Navitimer

Cartier - Panthere 1925

Cartier - Tortue

Cartier - Tank

Cartier - Santos

Cartier - Pasha

Chopard - Happy Diamonds

Corum - Admiral’s Cup

Corum - Tabogan

Daniel Roth - Tourbillon Double Face

Daniel Roth - Quantieme Perpetual İnstantane

Dunhill - Montre A Facettes

Ebel - Chronographe 1911

Eberhard - Chronographe Bipoussoir 1935

ETA - The Concord Delirium

Eterna - Kon Tiki

Eterna - Eterna-Matic

Franck Muller - Montre La Plus Compliquee Du Monde

Franck Muller - Curvex

Gerald Genta - Retro Donald

Girard Perregaux - F50

Girard Perregaux - Tourbillon Sous Trios Ponts D’or

Hamilton - Ventura

Hanhart - Fliegerchronograph

Harwood - Harwood

IWC - Da Vinci

IWC - Destriero Scafusia

IWC - Mark Xii

IWC - Portugaise A Rattrapante

Jaeger-Lecoultre - Duoplan

Jaeger-LeCoultre - Memovox

Jaeger-LeCoultre - Reverso

Jaeger-LeCoultre - Calibre 101

Lip - Mach 2000

Longines - Lindberg Angle Horaire

Mauboussin - Cosmos

Mdm - Hublot

Movado - Ermeto

Movado - Andy Warhol Times / 5

Movado - Polyplan

Officine Panerai - Luminor

Omega - Speedmaster

Omega - Seamaster 300m Gmt

Oris - Big Crown

Oris - Pointer

Parmigiani Fleurier - Automatique Squelette

Patek Philippe - Calatrava

Patek Philippe - 47665

Patek Philippe - Calibre 89

Patek Philippe - Nautilus

Patek Philippe - Quantieme Annuel

Patek Philippe - 3974

Piaget - Calibre Extra-Plat 9p

Piaget - Grande Sonnerie

Piaget - Extraplat A Cadran Jade

Piaget - Blue Passion

Pulsar - Spoon

Revue Thommen - Cricket

Rolex - Oyster

Rolex - Daytona

Seiko - Astron 3500

Seiko - Kinetic

Swatch - Skin

Tag Heuer - Monaco

Tag Heuer - Kirium

Tag Heuer - Carrera

Tissot - Moutre Du Tsar

Tissot - Astrolon Synthetic Idea 2001

Ulysse Nardin - Astrolabium

Ulysse Nardin - A Jacquemart Jungle

Ulysse Nardin - Chronometre Marine 1846

Universal Geneve - Aero Compax

Vacheron Constantin - Saltarello

Vacheron Constantin - Mercator

Vacheron Constantin - Tourbillon Squelette

Zenith - Rainbow Fly-Back

Zenith - Chronograph El Primero

Not 1: Liste için "my jekyll doesnt hide" isimli Ekşi Sözlük yazarına teşekkür ederim. Önce üreticilere, daha sonra zamanla adı geçen saatlere ayrıca link verilecektir.

Not 2: Liste çok sağlıklı değil, özellikle saat isimlerinde yazım yanlışlıkları var. Saat ve üretici isimleri tam olarak kontrol edilemedi. Hatalar olabilir. Az da olsa üretici isimlerinde de hatalar mevcut, örneğin "Revue Tommen" diye hatalı yazım, "Revue Thommen" şeklinde düzeltildi. Bunun gibi ufak tefek hataları gören lütfen mail atsın veya yorum kısmında hataya işaret etsin lütfen. Şimdiden teşekkürler.

- Maubossin, Mauboussin şeklinde düzeltildi (12.01.2009)
- Parmigiani Fleuries, Parmigiani Fleurier şeklinde düzeltildi (12.09.2009)

TAG Heuer'in CEO'su anlattı

Esra Çoruh

Başarının anahtarı imaja yatırım

İsviçre'nin ünlü saat markası TAG Heuer'in CEO'su Jean-Christophe Babin, F1 yarışlarında sponsoru olduğu McLane Mercedes takımını desteklemek için İstanbul'a geldi. Babin markanın yükselişini anlattı.

145 yıllık saat markası TAG Heuer, Formula 1'in resmi zaman tutucusu. Pek çok sporcunun ve Hollywood yıldızının da tercih ettiği markanın CEO'su olan Jean- Christophe Babin, daha önce Henkel grubunda genel müdür olarak çalışıyormuş. Babin'in saate ve spora olan tutkunluğu, TAG Heuer'den gelen teklifi hemen kabul etmesinde etkili olmuş. Babin "Henkel'deki görevimden ne kadar memnun olsam da TAG Heuer saatlerine olan merakımdan bunu hayalimdeki iş olarak görüyordum" diyor.

ÜRÜN SAYISINI AZALTTI

2000 yılı Ekim ayından beri dünya başkanı ve CEO'su olarak TAG Heuer'i yöneten Jean Christophe Babin, bu göreve gelir gelmez birçok yeniliğe imza atmış. Başarı sırrının doğru durum analizi ile ihtiyaçların saptanması ve böylece önceliklerin doğru sıralanmasında olduğuna inanan Jean Christophe Babin'in kariyeri bu ilkenin geçerliliğini kanıtlayan başarılarla dolu. Jean Christophe Babin'in TAG Heuer'in hissedarı Louis Vuitton, Moet, Hennessy tarafından transfer edilmesi markanın hızlı yükselişe doğru ilk adımı olmuş. Jean Christophe Babin'e marka için getirdikleri yenilikleri sorduğumda şunları anlatıyor; "Pazarlama harcamalarını yüzde 30 kısarak, imaj ve tanıtım harcamalarına yatırım yaptık. Marka imajının gücünü ve ürün kalitesini artırıcı girişimlerde de bulunduk." Jean-Christophe Babin, kronograf ve zaman göstergesini kombine ederek saat teknolojisinde bir ilke imza atarken birçok teknolojik buluşun gerçekleşmesini sağlamış. Bu yenilikler, TAG Heuer'in Cenevre Grand Prix'sinden ödülle dönmesinin önemli bir kanıtı. Her zaman ürün imajına yatırım yapmanın pazarlama yatırımından daha önemli olduğuna inandığını söyleyen Babin, 700 olan ürün çeşitliliğini 220'ye indirmiş. 2004 yılında TAG Heuer'in, en yenilikçi İsviçre şirketi olarak gösterilmesi de Babin'in başarısının bir başka örneği. İsviçre'nin en eski saat firmalarından birisi olduğunu söyleyen Babin, markanın erkekler için tasarlanan prestijli saatleriyle bugüne geldiğini belirtiyor. Daima yeni fikirler ve icatlar peşinde olan TAG Heuer'in, artık sadece erkekler için değil kadınların da tercih ettiği bir marka olduğunu da hatırlatıyor. Jean Christophe Babin, markanın yeni teknolojileri sürekli takip ettiğini, çağdaş tasarımları ve hassas mekanik aksamı nedeniyle tercih edildiğini ve aynı zamanda da bir prestij sembolü olduğunun da üzerinde duruyor.

YENİ MODELİ TEST EDİYOR

Babin, yeni bir saat çıkaracakları zaman tasarıma bir müdahalesi olmasa da, fikir alışverişinde bulunduğunu söylüyor. Model piyasaya çıkmadan önce yine kendisinin denediğini ve test ettiğini de ekliyor. Hatta, lüks spor saatlerinin gereksinimlerini daha iyi anlamak ve tasarımcıların yaptığı yeni prototipleri de test edebilmek için güneydoğu Fransa'daki Formula 1 yarış okulunda zaman geçirdiğini de söylüyor. Yeni bir saat geliştirme sürecinin modele göre değiştiğini belirten Babin, sadece estetik değişiklikler ya da sadece tasarım yapılıyorsa 6 ile 12 ay bir zamana ihtiyaç duyulduğunu, yeni bir teknoloji ya da mekanik aksam değişikliğinin ise 2 ile 4,5 yıl sürdüğünü anlatıyor. TAG Heuer'in kimlere hitap ettiğini sorduğumda Babin "Özellikle 25-40 yaşlarında erkekler bu markayı tercih ediyor. Ama sportif, bağımsız kadınlar için de feminen saatlerimiz var. TAG Heuer erkeklerin eşlerine satın alacağı bir saat değil, kadınlar bu saati gidip kendileri alıyorlar" diyor.

FEMİNEN TASARIMLAR TAG

Heuer marka elçileri olarak son reklam kampanyalarındaünlü Hollywood yıldızı Uma Thurman ve tenisçi Maria Sharapova gibi isimleri kullanarak da markanın kadınlara hitap ettiğini de vurgulamak istediklerini söylüyor ve koleksiyondaki feminen saatlerin her geçen yıl arttığını, şu an koleksiyonun yüzde 40'ının kadınlar için olduğunu belirtiyor. Babin'in hangi saati kullandığını sorduğumda, günlük hayatında "Carrera Tachymeter" modelini tercih ettiğini, spor yaparken ise "Formula 1" modelini kullandığını söylüyor. Babin'in tüm TAG Heuer koleksiyonundaki en beğendiği saat yine Carrera Tachymeter. Türkiye'de de markanın çok iyi tanındığını ve tutulduğunu söyleyen Jean- Christophe Babin, saatlerinin kısa sürede yükseliş gösterdiğini ve 20. sırada olduğunu anlatırken on sene içinde de ilk on yada onbeşe yükseleceğine de inandığını söylüyor. Türkiye'deki eğitimli genç jenerasyonun markayı tercih ettiğini de ekliyor. TAG Heuer saatlerinin fiyatlarına gelince; 700 YTL'den başlayan saatlerin fiyatları materyali ve fonksiyonuna göre 4000 YTL'ye kadar çıkıyor.



Zamanı yakalamak

Markanın geçmişi Edouard Heuer'in 1860 yılında İsviçre'deki Saint-Imier kasabasındaki atölyesiyle başlamış. Spor düşkünü olan Heuer, kendisini saat ve kronometre yaratmaya adamış. Saat sektöründe birçok dönüm noktası yaratan Heuer'in 1887 yılında icat ettiği mekanik kronograf, bugün de birçok marka tarafından kullanılıyor. 1916 yılında geliştirdiği saniyede 1/100'lük kronometre ve 1969 yılında da yaptığı ilk otomatik kronograf da yine Heuer'in icatları... 1920 yılından itibaren birçok olimpiyat ve Grand Prix yarışlarında yine Heuer'in zaman tutucusu kullanılmış. 1985 yılında TAG grubu ile birleşmesiyle prestijli spor saatlerinde öncü marka olmuş.


Raikkönen ve Montoya'nın da tercihi

1969'dan bu yana Ayrton Senna, Alain Prost, Mika Hakkinen gibi efsanevi pilotların tercihi olan TAG Heuer, dünyanın en hızlı ve teknolojik sporu olan Formula 1'in de resmi zaman tutucusu. 145 yıllık tarihinde, sayısız motor sporu organizasyonunda ve yarışında resmi zaman tutucusu olarak büyük tecrübe kazanan TAG Heuer, McLaren Mercedes takımı ile 20 yılı aşkın süredir yürüttüğü işbirliğini bu yıl da takımın pilotları, Kimi Raikkönen'i ve Juan Pablo Montoya'yı marka elçileri olarak destekleyerek devam ettiriyor. Formula 1 için özel tasarlanan TAG Heuer Formula modelini kullanan Kimi Raikkönen, "Zamanın bu kadar önem taşıdığı bir sporda, dünyanın en iyi saatlerinden birinin kolumda olduğunu bilmek bana güven veriyor" diyerek, TAG Heuer'in takımın resmi zaman tutucusu olarak en önemli parçalarından biri olduğunu da vurguluyor. Juan Pablo Montoya ise TAG Heuer'in yeni tasarlanan Carrera Tachmetre modelini tercih ediyor. "McLaren Mercedes'e geçmek ve bir TAG Heuer elçisi olmak benim için bir hayaldi" diyen Montoya, yeni TAG Heuer Carrera ve Link Serisi saatleri sadece takmakla kalmayıp, yeni modellerin tasarımı aşamasında da etkin bir rol oynuyor.

Sabah Pazar, 28.07.2005

"Burada saatler perçinlenmiş. Dakikalar prangada"

Mehmet Barlas

Sabah'ın Pazar Eki'nde Esra Çoruh'un "TAG Heuer" CEO'su Jean-Christophe Babin'le marka ve saatler üzerinde söyleşisi vardı.

Markanın geçmişi Edouard Heuer'in 1860'ta İsviçre'deki SaintImier kasabasındaki atölyesiyle başlamış. Spor düşkünü olan Heuer, kendini saat ve kronometre yaratmaya adamış. Heuer'in 1887'de icat ettiği mekanik kronograf, bugün de birçok marka tarafından kullanılıyormuş. 1985'te Heuer şirketi TAG grubu ile birleşince prestijli spor saatlerinde öncü bir marka çıkmış ortaya.

Yeni bir saat geliştirme süreci modele göre değişirmiş. Sadece estetik değişiklikler ya da sadece tasarım yapılıyorsa 6 ile 12 ay bir zamana ihtiyaç duyulurmuş. Yeni bir teknoloji ya da mekanik aksam değişikliği ise 2 ile 4.5 yıl sürermiş.

"Saat" denilen o büyülü aygıta benim gibi tutkun olanlar Esra Çoruh'un Babin'le yaptığı söyleşiyi bir nefeste okumuşlardır. Ben de birkaç yıl önce Cenevre'de, saatlerine kendi adını veren saat ustası Frank Müller'le uzun bir söyleşi yapmıştım.
İsviçreli saat ustaları, Heuer, Müller gibi kendi isimlerini verirler yarattıkları markaya.

Bu ustaların tarihteki en ünlüsü olan Abraham Louis "Breguet", İsviçre'nin Neuchatel kentinden Paris'e göç edip, 1775'te kendi markasını üretmiş. Otomatik (veya perpetüel) saati ilk o yapmış. Antişok sistemi saatlere sokmuş. Onun yaptığı saatleri Marie Antoinette de, Napolyon da kullanmış. "Tourbillon" diye bilinen regülatörü de o bulmuş.

Kol saatlerinin yaygınlaşmasının zaman aldığını biliyoruz. Çanakkale Savaşı'nda boğaz boğaza çarpışmalar yapılırken, İngiliz ve Anzac askerlerinin cep saatlerini iple bileklerine bağlamaları, kol saatinin yaygınlaşmasına neden olarak da gösterilir bazı kitaplarda.

Mekanik, güvenilir saat, uygarlık tarihinin en önemli buluşlarından biridir. Bu şekilde açık denizlerdeki gemiler kum saatinden mekanik saate geçip, nerede bulunduklarını tam olarak anlayabilmişlerdir. Bu tür saati yanına alan ilk denizci Kaptan Cook'tur.

Saat bunun yanında, sanayi toplumlarının Kilise'ye karşı bağımsızlığını da simgelemiştir. Mekanik saatlerin icadından önce, toplumlar zamanı kilise çanlarından öğrenirlerdi. Yani "Zaman" bir anlamda kilisenin elindeydi. Modern çağda kentleşmenin simgesi, böylece kent meydanlarındaki saat kuleleri de olmuştur. İnsanın cebinde veya kolunda "Zamanı" taşıması, gerçekten büyüleyici bir duygudur. Bu yüzden insanların saatlere karşı garip bir tutkusu vardır. Çok büyük ve dünya çapındaki bir mücevher yapımcısı ile konuşuyordum. Onlar da kendi markaları ile bir kol saati çıkartmışlardı. Bunun nedenini sorduğumda şu cevabı almıştım:

- İnsanların saate karşı zaafı var. Bir yüzük veya bir kolyeyi satın almak isteyen kişi, üzerindeki kıymetli taşların değerini uzun uzun inceler. Oysa daha değersiz taşları bir saatin kadranı etrafına ve bileziğine dizip sattığınız zaman, kimse bunları incelemez. Saati satın alırlar. Bunun gibi altın saatlerdeki altının gerçek değeri de, satış fiyatının kat kat üzerindedir.

Bence mesela bir vitrinde "Roger Dubuis" marka saat görürseniz, bu ismin 1980 sonrasında marka olduğunu, daha önce bir saat fabrikasındaki ustaya ait olduğunu bilin. Bir "Officine Panerai"ye rastlarsanız, bunun ilk modelinin İtalyan denizciler için üretildiğini hatırlayın. Her saat markasının arkasında ilgi çekici öyküler bulunduğunu, Atlantik'i uçakla geçen ilk havacı Lindbergh'in bir kol saati değil bir "Diz saati" kullandığını bilmeseniz de bu bir problem yaratmaz.

Erkekler bizde ilk kol saatlerine sünnetlerinde gelen hediyeler arasında sahip olurlar. Acaba kızların ilk kol saati ne zaman hediye edilir onlara?

Sabah, 29.08.2005

HEYECANLARININ PEŞİNDE MURAT EVLİYAOĞLU

(…)

Böyle aşkla bağlı olduğunuz başka neler var hayatınızda?

Aşk kelimesi çok yoğun bir kelime. Tam karşılığı olmayabilir ama saatlere tutkum var. Babama, ablama çok düşkünüm. Spor hâlâ vazgeçilmezim.

Saat tutkusu…?

Profesyonel sporcu olup iyi kazanmaya başladığımda maaşımı alır almaz gider saat alırdım. Sonra saatlerimi kullandıktan bir süre sonra sıkılmaya ve satmaya başladım. Her sattığım saatin yerine yenisini alıyordum. 2000 yılında Emre Ergani ile birlikte ikinci el saat alıp satma işine girmeye karar verdik. Çünkü bu çok güzel bir aksesuar, hem kadın hem erkek için. İnsanlar belli bir dönem sonra sıkılıyor. Pahalı bir eşya olduğu için herkesin bütçesi olmuyor, ya da bir tane alabiliyor. Bodrum’da Havana’nın içinde hem sıfır, hem ikinci el saat satan bir yer açtık. Güzel de gitti. Ama sürekli başında durmam gerektiği için devam ettiremedim. Şimdi hobi olarak devam ediyorum.

Saat seçiminde kriteriniz nedir?

Saatlerin seri üretim olarak değil de sınırlı sayıda üretilmiş olması… Belli saat markaları var, onlardan olması. Ayrıca Formula 1 yarışlarında çıkan saatler de şu sıra çok prim yapıyor. Eskiden bir saat firması 100-150 yıllık olunca iyi oluyordu. Şimdi gelişen teknoloji ile 15 senede o markaların kalitesine ulaşan saat firmaları var. Saat dizaynları da çok gelişti. Çok konsept saatler üretiliyor.

Mesela bir saat gördünüz ve çok beğendiniz. Ama bahsettiğiniz markalardan değil. Özel üretim değil. Yine de alır mısınız?

Çok güzel bir saat derim. Geçer giderim. Mutlaka belli bir marka olması lazım. Çünkü ben saate sırf dizayn olarak bakmıyorum. Baktığım zaman fabrikasına, ustasına, nasıl yapıldığına da dikkat ediyorum. Saatin içine giriyorum bakarken. Dolayısıyla bahsettiğiniz gibi bir saat heyecanlandırmaz beni.

Kaç saatiniz var şu anda?

Şu anda günlük kullandığım 2 saatim var. Ama 10 sene önce sorsaydınız 25 tane saatim vardı. Sonra seri üretim olan saatleri elimden çıkardım. Şimdi bu iki saatin dışında çok özel bir koleksiyon saatim var.

(…)
Röportaj: İpek Kigan, hillsider, Sayı: 51, haziran-ağustos 2008, Sayfa 48.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...